myKitsch – Trendy hårpleie som går virtalt!
Kitsch har på kort tid blitt en trend på TikTok og andre sosiale medier. Det er ikke uten grunn, for produktene funker bra, og er både mer miljøvennlige og naturlige sammenlignet med tradisjonelle hårprodukter på plastflasker.
Gründerne bak Kitsch
Kitsch ble til i 2010, da Cassandra Thurswell startet å lage hårstikk som hun solgte dør-til-dør, og senere på markeder. Etterspørselen økte og hun utvidet til det internasjonale markedet allerede to år etter.
I dag har Kitsch 90% kvinner i sin stab, der mange er mødre og bruker ressurser fra lokalsamfunnet.
Kitsch hadde solid vekst som bedrift
Som alle andre bedrifter var det mye prøving og hard jobbing i årene som fulgte etter den internasjonale lanseringen, men i 2021 ble det for alvor vekst. Kitsch var på den tiden et av de selskapene i USA med raskest vekst.
Bottle-Free Beauty Bar - en suksess
2022 ble året der Kitsch lanserte Bottle-Free Beauty Bar - en serie med 100% plastfrie sjampo- og balsambarene, som vi nå kjenner godt. Rice Water Shampoo Bar og Rice Water Conditioner Bar ble raskt en bestselger, også internasjonalt. 98% av produktene fra Kitsch kommer i papiremballasje. Det er at produktene har et lavere karbonutslipp og at emballasjen kan resirkuleres.
Kitsch x 4Ocean - for mindre plast i havet
I dag har Kitsch inngått et samarbeid med 4Ocean, som jobber med å fjerne plast fra verdenshavene. 4Ocean lønner ansatte på fulltid for å rydde plast, men underviser også om plast i lokalsamfunn, forbedrer avfallshåndtering og jobber helhetlig for å redusere plastforsøpling.
BeeOrganic var første ute med å tilby Kitsch til norske kunder - se hele utvalget av Kitsch.