Bli bedre kjent med Kitsch hårpleie
Kitsch har på kort tid blitt manges favoritt når det kommer til hårpleie, men hvem er egentlig damen bak de populære produktene som risvannsjampo og heatless curls set?
Gründerne bak Kitsch
Kitsch ble til i 2010, da Cassandra Thurswell startet å lage hårstikk som hun solgte dør-til-dør, og senere på markeder. Etterspørselen økte og hun utvidet til det internasjonale markedet allerede to år etter.
I dag har Kitsch 90% kvinner i sin stab, der mange er mødre og bruker ressurser fra lokalsamfunnet.
Kitsch hadde solid vekst som bedrift
Som alle andre bedrifter var det mye prøving og hard jobbing i årene som fulgte etter den internasjonale lanseringen, men i 2021 ble det for alvor vekst. Kitsch var på den tiden et av de selskapene i USA med raskest vekst.
Bottle-Free Beauty Bar - en suksess
2022 ble året der Kitsch lanserte Bottle-Free Beauty Bar - en serie med 100% plastfrie sjampo- og balsambarene, som vi nå kjenner godt. Rice Water Shampoo Bar og Rice Water Conditioner Bar ble raskt en bestselger, også internasjonalt.
Kitsch x 4Ocean - for mindre plast i havet
I dag har Kitsch inngått et samarbeid med 4Ocean, som jobber med å fjerne plast fra verdenshavene. 4Ocean lønner ansatte på fulltid for å rydde plast, men underviser også om plast i lokalsamfunn, forbedrer avfallshåndtering og jobber helhetlig for å redusere plastforsøpling.
BeeOrganic var første ute med å tilby Kitsch til norske kunder - se hele utvalget fra Kitsch her >>>